måndag, april 07, 2008

Banners
Trumsolon. När  får strålkastarna på sig och drar av ett trumsolo under en i övrigt jäkligt bra konsert så får man ju spatt - igen. Jag menar - varför!?!?!

Trumsolon
  • Kommer helt olägligt, gärna när konserten är som bäst
  • Är enbart välkomna av den som spelar och hans trummiskompisar i publiken
  • Är alltid för långa
  • Är ofta svårbegripliga ur alla aspekter
  • Är en signal att gå till baren och köpa något svalkande/lugnande
Banners uppfattas tyvärr precis så här, när banners egentligen skulle kunna vara så mycket bättre. Vi har gjort en hel del kvalitativa studier på området, och det är mycket tydligt - banners as we know them uppfattas tyvärr oftast som ren dynga.

Så - som en god vän brukar säga - trummorna är grunden till all bra musik (Jimmy Chamberlin, Stuart Copeland, Jez i Swervedriver, mfl.), men trumsolon är att missbruka denna tillgång.

Då är ju frågan - vad är motsvarigheten till trummorna i digital annonsering...? Just det. Tänk på det, sveriges mediahus.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida