Kursdatum: 20-21 september 2016

Kursledare: Mattias Beijmo, DUMA

Kostnad: 14 900 SEK/deltagare exkl. moms

Ni har webbplatser, ni finns på Facebook, ni twittrar och instagrammar, skickar nyhetsbrev med e-post och informerar internt via intranätet. Ni lägger jättemycket tid och pengar på nyutveckling och förvaltning, miljoner möten hålls och konsultfakturorna strömmar in – mer nyheter, mer filmer, mer bildspel, mer, mer, mer!

Hur kommer det sig att det absolut mest mätbara medie vi har används till de mest meningslösa, ofokuserade, ogrundade satsningarna gång på gång? När mätverktygen är gratis, lättbegripliga – varför används de inte oftare?


Utbildningen förbereder dig för att:

  • Dagligen arbeta med mätverktyg och rätt analysmetoder
  • Prioritera, motivera och förklara digitala satsningar med hjälp av data
  • Arbeta med Google Analytics

DAG 1

  • Målgruppsanalys – att identifiera, strukturera och prioritera målgrupper för er kommunikation
  • Mät trafik och användande av digitala kanaler – webbplatser, intranät, appar och e-post
  • Sökmotorer och nyhetsbrev – förstå och optimera din närvaro i trafikdrivande initiativ
  • Mät engagemang, spridning och effekt i era sociala kanaler

DAG 2

  • Effektiv kvalitativ analys – intervjustudier och fokusgrupper
  • Business Case – så påvisar du ekonomisk nytta
  • Strategiska analysmodeller – GAP-analys, SWOT, med mera
  • Siffror som argument – att övertyga med hjälp av analys, resultat – konkreta tips och råd
  • Google Analytics – att använda mätverktyg i det dagliga arbetet med digitala kanaler

Kursen ger intyg och därigenom tillgång till Web Management Network – ett större nätverk för andra som sitter med samma frågeställningar som du, lika ensamma i sin roll, och i behov att ha kontakt med andra om dagsaktuella ämnen inom digital kommunikation. Nätverket har också mycket välbesökta frukostträffar i samma anda.

Anmäl dig!

Frågor till utbildning@duma.nu eller på telefon 08-54 54 88 66

Övrigt

Utbildningarna hålls i förstklassiga konferenslokaler i centrala Stockholm.
Kursdagarna startar klockan 9.30 och slutar klockan 16.00.
Varje dag ingår fika på för- och eftermiddagen samt lunch. Ange gärna önskemål om specialkost eller allergier vid anmälan.